المشاركات اخر المواضيع الاكثر مشاهدة

En çok mesaj

السلام عليكم @EVLF الموضوع ممكن يبقى طويل لانه فعلا معقد شوي . كنت نزلت موضوع عن فقد التلبيغ وقلت ان السبب انه مش متشفر وغيره من الاسباب لكن مع البحث...

احصائياتى
الردود
14
المشاهدات
1K

tesmar2020

Beginner Hacker

سورس كود تثبيت اى بايلود على الهاتف واستمرار التبليغ
السلام عليكم
@EVLF
الموضوع ممكن يبقى طويل لانه فعلا معقد شوي . كنت نزلت موضوع عن فقد التلبيغ وقلت ان السبب انه مش متشفر وغيره من الاسباب لكن مع البحث والتجربة اكثر من مره اكتشفت انه ليس السبب نهائي وطالما انك ثبت التطبيق حتى ولم تتخطي حماية جوجل فلا علاقة باختفاء التبليغ بتخطي الحماية .

المهم ندخل فى الموضوع

بعد اندرويد 6 جوجل دخلت حاجة اسمها Doze بحيث انها تبدأ تنظم استهلاك البطارية بحيث انه تشوف انهى تطبيق لايستخدم بشكل مستمر او ليس له اشعارات تقدم للمستخدم فلا حاجة له ف تشغيله فا بيتقفل علشان كده ف الغالب هاتلاقى اى شرح او كلام على النت ف تجربة التبليغ يدوم هاتلاقى التجربة على اندرويد اقل من 6 بالاضافة انك حتى لو حليت المشكلة انك تجعل التطبيق يعمل فى الخلفية وتترك الاشعارات شغالة كأنه الحل السحري ف مع الوقت التبليغ برده هايختفى لان بعد ما تتخطي تنظيم الاندرويد للتطبيقات هاتقابلك المشكلة الاهم اللى هيا سوفت وير ال OEMS اللى هوه كل شركه من شركات الهواتف مثل سامسونج - هواوي - شاومى وغيرهم من الشركات الصينية
بتعمل حاجة اسمها black list و white list بمعنى ان التطبيقات اللى معروفة عند الشركات المصنعة تضعها فى ال white list مثل whatsapp هاتلاقى مابيتقفلش نهائي وبيعمل فى الخلفية ع الدوام لانه معروف عند الشركه المصنعة ام التطبيقات الغير معروفة توضع فى ال black list اى انه لا تعمل ع الدوام فى الخلفية الا اذا سمحت لها من قبل المستخدم .

فا الحل ف ان احنا نخلى البايلود يكون من التطبيقات المعروفة عند الشركة المصنعه (white list) باستخدام هذا السورس كود ده

اللى يساعد فى ذلك ارجو من الاخوه المطورين يتم تجربتة ويقولو لينا ما النتيجة يوجد اكثر من سورس لكن هذا افضلهم من رأى ومجمع أكثر من Rom
وان شاء الله فى حل اخر عن طريق Firebase سوف اتحدث عنه لاحقا لكن هذا الحل سيجعل البايلود يعمل باستمرار ولا يغلق .
أسف على الإطالة :)

issamdasa1

مراقب عام
طاقم الإدارة

😍 بارك الله فيك اخي وحتى التشفير هناك برامج تشفير تقوم بتضمين هاذه الخاصية شكرا على الشرح اخي ☺

tesmar2020

Beginner Hacker

😍 بارك الله فيك اخي وحتى التشفير هناك برامج تشفير تقوم بتضمين هاذه الخاصية شكرا على الشرح اخي ☺
الشكر لله.. الله يخليك

podolski123456

موقوف لمخالفة الشروط
Beginner Hacker

شكرآا آخي هاد السورس مبرمج بلغة الكوتلين هي لغة نقدر نقول احسن من الجافا في تطوير تطبيقات الاندرويد واصل انت في الطريق الصحيح

EVLF

ExpErt Hacker

شكرا لك يا وحش وكلام جدا جميل لكن للاسف انا لن اقوم بنشر بعد الان

issamdasa1

مراقب عام
طاقم الإدارة

🌹 السلام عليكم صديقي ان شاء الله خير وبارك الله فيك وزادك علما ☺

• اعجبني
التفاعلات: EVLF

نيو نيم

Beginner Hacker

اخي عندك برنامج برايفت رات للبيع ارجو الرد

tesmar2020

Beginner Hacker

اخي عندك برنامج برايفت رات للبيع ارجو الرد
لا يا اخي لو معايا هاعرضة بالمجان هنا
اذا اردت فا النت مليان

rawad

Beginner Hacker

السلام عليكم
@EVLF
الموضوع ممكن يبقى طويل لانه فعلا معقد شوي . كنت نزلت موضوع عن فقد التلبيغ وقلت ان السبب انه مش متشفر وغيره من الاسباب لكن مع البحث والتجربة اكثر من مره اكتشفت انه ليس السبب نهائي وطالما انك ثبت التطبيق حتى ولم تتخطي حماية جوجل فلا علاقة باختفاء التبليغ بتخطي الحماية .

المهم ندخل فى الموضوع

بعد اندرويد 6 جوجل دخلت حاجة اسمها Doze بحيث انها تبدأ تنظم استهلاك البطارية بحيث انه تشوف انهى تطبيق لايستخدم بشكل مستمر او ليس له اشعارات تقدم للمستخدم فلا حاجة له ف تشغيله فا بيتقفل علشان كده ف الغالب هاتلاقى اى شرح او كلام على النت ف تجربة التبليغ يدوم هاتلاقى التجربة على اندرويد اقل من 6 بالاضافة انك حتى لو حليت المشكلة انك تجعل التطبيق يعمل فى الخلفية وتترك الاشعارات شغالة كأنه الحل السحري ف مع الوقت التبليغ برده هايختفى لان بعد ما تتخطي تنظيم الاندرويد للتطبيقات هاتقابلك المشكلة الاهم اللى هيا سوفت وير ال OEMS اللى هوه كل شركه من شركات الهواتف مثل سامسونج - هواوي - شاومى وغيرهم من الشركات الصينية
بتعمل حاجة اسمها black list و white list بمعنى ان التطبيقات اللى معروفة عند الشركات المصنعة تضعها فى ال white list مثل whatsapp هاتلاقى مابيتقفلش نهائي وبيعمل فى الخلفية ع الدوام لانه معروف عند الشركه المصنعة ام التطبيقات الغير معروفة توضع فى ال black list اى انه لا تعمل ع الدوام فى الخلفية الا اذا سمحت لها من قبل المستخدم .

فا الحل ف ان احنا نخلى البايلود يكون من التطبيقات المعروفة عند الشركة المصنعه (white list) باستخدام هذا السورس كود ده

اللى يساعد فى ذلك ارجو من الاخوه المطورين يتم تجربتة ويقولو لينا ما النتيجة يوجد اكثر من سورس لكن هذا افضلهم من رأى ومجمع أكثر من Rom
وان شاء الله فى حل اخر عن طريق Firebase سوف اتحدث عنه لاحقا لكن هذا الحل سيجعل البايلود يعمل باستمرار ولا يغلق .
أسف على الإطالة :)
اخي بالنسبة لسكربت لهذا السكربت انا حملته من موقع جتهب ولكن ماعرفت استخدمه .. في مجال حدا يعلمني

dz mood

Beginner Hacker

شكرا اخي و منتضرين طريقة الدمج لان يوجد تطبيقات الضحية يفتح عليها 24/24 هههه ربي يعطيك الخير

StalkerDz

Beginner Hacker

نظام التشغيل
windows_10
بارك الله طرح رائع
...هواتف oppo عملتلي ضغط تقفل ال payload الخاص بي كل 10دقائق بالكثير و حتى خاصية accessibility تلغيها.. ما الحل؟

dz mood

Beginner Hacker

@tesmar2020 اخي قمت بحقن و التطبيق الملغم يشتغل لكن لا يوجد تبليغ 😢😢😭😭 هل يجب و ضع السترينغ الهوست والبورت

صاحب المزاج

Beginner Hacker

لو سمحت اخي العزيز ممكن اسم برنامج يقوم بهذا العمل ولك جزيل الشكر من كل قلبي

assdsiwi

:: Super Moderator ::

🙃 جربت تعمل كلون بالبرامج المعتمدة في المتجر ؟

HADUS

Beginner Hacker

نظام التشغيل
linux
أعلى